Hoe wij ondernemers helpen
Hoe wij ondernemers helpen

Vind jij administratie ook zo leuk?
De meeste ondernemers absoluut niet. Ondernemerschap en financiën, dat is niet direct een ‘match made in heaven’. In de praktijk blijkt de administratie voor veel ondernemers vooral een struikelblok: te weinig kennis of simpelweg geen tijd: er is altijd wel een reden om het bijhouden van de boekhouding uit te stellen.
Voor veel ondernemers geldt het motto ‘Ik focus me dáár op waar ik goed in ben, en mijn administratie laat ik aan mijn boekhouder over.’ Daar zit natuurlijk ook een kern van waarheid in en wij zijn hier uiteraard ontzettend blij mee! Maar je kunt pas echt een succesvol bedrijf neerzetten wanneer je zelf grip op cijfers hebt. Want alleen dan ben je in staat om op het juiste moment de juiste keuzes te maken, kun je investeringsbeslissingen nemen en weet je waar je op moet focussen om succes te hebben. En succesvol te blijven.
Het voeren van een administratie is verplichte kost en daarbij zijn er verantwoordingen voor de ondernemer. Betekent dit dan automatisch dat je als ondernemer tóch zelf je boekhouding moet doen? Neen, integendeel!
Gaat dit uitbesteden dan niet enorm veel geld kosten?

Uiteraard hoeft dit niet altijd zo te zijn. Wanneer je het hele jaar zelf alles netjes hebt bijgehouden (facturen, bankafschriften, bonnetjes, etc. ) beperk je in ieder geval de tijdsduur die nodig is om de administratie te verwerken. Om geld te besparen kun je er ook voor kiezen om de administratie deels
zelf te doen. Je kunt bijvoorbeeld de jaarrekening en belastingaangifte door ons laten doen en zelf btw-aangifte. Daarnaast is het ook mogelijk om zelf diverse boekingen in een (online) boekhoudprogramma te zetten: de facturen die je verstuurt, bankafschriften, inkoopfacturen. Wij kijken dan gewoon met je mee. Hoe meer je zelf vooraf doet, hoe minder werk wij aan de administratie hebben. Let wel op de valkuil tijd en kennis: Je wilt immers maximaal profiteren van tijdwinst.
Voor de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting is een geordende administratie noodzakelijk, want dit bevat alle gegevens over jouw onderneming en vormt de basis voor de belastingaangifte. Als jouw administratie niet volledig is of niet binnen de gestelde periode omgezet is in een belastingaangifte, kan dit tot (fikse) boetes leiden. Los van alle verplichtingen van de fiscus, geeft een geordende administratie een goed overzicht van hoe jouw bedrijf ervoor staat. Alle inkomsten, uitgaven, nog niet betaalde facturen, de btw-aangifte, aftrekposten en de winst staan allemaal keurig op een rij. Je krijgt hierdoor een beter inzicht in jouw uitgavenpatroon zodat je op tijd kunt ingrijpen als wat minder gaat met de onderneming. Of juist kunt gaan investeren de zaken goed gaan. Belangrijk is dat je altijd goed overzicht hebt.
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Wanneer je startend ondernemer bent komt er veel op je af. Er wordt te pas en te onpas gevraagd om financiële plannen en aanvragen, begrotingen, belastingen en wij bieden onze ondersteuning en begeleiding daarbij. Een goed georganiseerde administratie is hier handvat. Het werken met een begroting als leidraad kan risico’s en zwakke plekken zichtbaar maken. Van tevoren is veelal helder in beeld wat wel en niet haalbaar is zodat je maximaal kunt streven naar continuïteit van je onderneming.
Maar ook wanneer je al geruime tijd je onderneming runt is het prettig om tijdig van de juiste informatie te zijn voorzien zonder zelf in alle materie “te hoeven duiken”.
Wij werken met een vast tarief. Zodat duidelijk is wat de kosten zijn.Ook de particulier kan bij ons terecht voor de aangifte. Hoewel de vooraf ingevulde aangifte een en ander kan vereenvoudigen leidt dit niet altijd tot een correcte aangifte.
Wij verzorgen je complete administratie van A tot Z . Wij verzorgen je belastingaangiften, of het nu om btw gaat of om inkomstenbelasting of loonheffingen. Wij verzorgen ook salarisadministraties. Uiteraard is er de mogelijkheid waarbij je zelf naar eigen wens deels de administratie voert. Duidelijke afspraken hierover leggen we vast.
Jaarlijks levert dit alles op: een jaarrekening (inclusief balans, winst- en verliesrekening en toelichtingen), btw aangiften en aangifte inkomstenbelasting/vennootschapsbelasting.
Keulenaar 11
3961 NM Wijk bij Duurstede
Ik ben per e-mail bereikbaar op
info@kruiswijkadministraties.nl
Telefonisch en via Whatsapp bereikbaar op
06-28755511